Valmennustuen saajat Juuli Kostian ja Akseli Virtanen

Kuva: Sanna Huuhka

Kymenlaakson Urheiluseurojen Yhdistyksen kevätkokous pidettiin 15.5.2023 Kouvolan Lakun Ruokala 57:n tiloissa. Yhdistys palkitsi totuttuun tapaan kokouksen yhteydessä vuonna 2022 menestyneitä nuoria kymenlaaksolaisurheilijoita sekä seuratoimihenkilöitä. Lisäksi annettiin seuratukea neljälle seuralle. Vuoden seuraksi valittiin Kouvolan Uimarit.

Valmennustuki myönnettiin tänä vuonna kahdelle menestyneelle urheilijalle. Molemmat nuoret - Juuli Kostian Pyhtään Yrityksestä ja Akseli Virtanen Kouvolan Suunnistajista - saivat kumpikin 2500 euroa kattamaan valmennuksesta syntyviä kuluja.

Muut palkitut löydät kohdasta "Stipendinsaajia".

Huhtikuu 2024

Ei tapahtumia
Huhtikuu 2024
14 1 2 3 4 5 6 7
15 8 9 10 11 12 13 14
16 15 16 17 18 19 20 21
17 22 23 24 25 26 27 28

Kuvagallerian ja videoleikkeiden avulla seura voi esitellä aiempaa toimintaansa.

Kuva J. Palmu

Markku Allan Seppä 22.8.1943-24.1.2024

Kymenlaakson Urheiluseurojen Yhdistys ry:n hallituksen jäsen ja kunniapuheenjohtaja Markku Seppä menehtyi keskiviikkona 24.1. Kymenlaakson keskussairaalan teho-osastolla saatuaan äkillisen sairaskohtauksen kotonaan 19.1.

Laaja-alaisena urheilun asiantuntijana Markku valittiin SVUL:n Kymenlaakson piiri ry:n johtokuntaan vuonna 1993. Piirin lopetettua toimintansa hän oli keskeisessä roolissa, kun yhdistyksemme perustettiin vuonna 1994 ja yhdistyksemme hallinnossa hän oli vahva vaikuttaja siitä lähtien kuolemaansa asti - nytkin työn alla oli vuoden 2023 menestyneiden nuorten urheilijoiden stipendihakemusten käsittely ja yhteenveto.

Urheilun edunvalvojana hän toimi myös mm. oman seuransa Vehkalahden Veikkojen puheenjohtajana 1994-2006, Kaakkois-Suomen Liikunnan hallituksessa sekä Kymenlaakson Liikunta ry:n hallituksessa 1999-2004. KymLin varapuheenjohtajana Markku oli vuosina 2003-2004. Kymenlaakson Urheilun Tuki säätiön hallituksessa hän oli vuodesta 1998 ja puheenjohtajana vuodesta 2023.

Muistamme suurella kiitoksella Markun valtavaa elämäntyötä kymenlaaksolaisessa ja svullilaisessa urheilujärjestöelämässä ja otamme osaa läheisten suruun.

Minä kokoan työkaluni:
kuulon, näön, maun, hajun, aivot.
On tullut ilta,
työpäivä lähenee loppuaan,
maamyyrän tavoin,
minä palaan kotiin, maahan.
En siksi, että olisin väsynyt tekemään työtä, ei minua väsytä,
mutta aurinko on laskenut.
- Nikos Kazantzakis-

Kymenlaakson Urheiluseurojen Yhdistyksen kevätkokous ja stipendienjakotilaisuus 2.5.2019 Kouvolassa
Yhdistyksen perustamiskokouksessa seurojansa edustaneet Juhani Sipari (Valkealan Kajo), Markku Seppä (Vehkalahden Veikot) ja Pekka Ruoppa (Miehikkälän Vilkas)
Yksi valmennustuen saajista on ollut Nina Halme
Vuonna 2019 valmennustukea sai Heidi Nikkinen
Kouvolan Pallonlyöjät
Puheenjohtaja Ulla-Maija Arolan avaussanat
Toiminnantarkastaja Antero Rossi ja yhdistyksen perustajiin kuuluvan Reino Mikkelän tytär Hannele Mikkelä
Hannu Valjus Kymin Koskenpojista puolisoineen
Kuusankosken Urheiluseura
Kouvolan Painijat
Markku Seppä esitteli yhdistyksen historian
Heimer Renlund
Heidi Tamminen vastaanotti Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitalin kullatuin ristein
Mikko Mattilalle myönnettiin Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansioristi
Operus- ja kulttuuriministeriön ansiomitaleilla palkittuja
Esiintyjiä ja tarjoilua
Yhdistyksen hallitus 2019 Markku Seppä, Mikko Mattila, Lauri Eerola, Ari-Pekka Klami, Ulla-Maija Arola, Ulla Säde, Heidi Tamminen ja sihteeri Sanna Huuhka. Kuvasta puuttuvat Jyrki Hyttinen ja Heimer Renlund

Kymenlaakson Urheiluseurojen Yhdistyksen 25-vuotisjuhla pidettiin Kouvolan upseerikerholla 28.9.

Kuvat Juha Palmu